fredag 11 maj 2012

Ett inlägg i samarbete med Hemtex...




Hemtex satsar på skandinavisk design och lanserar nu Design House Stockholms kollektioner "Blå drömmar" och "Cotton stripe".


"Blå drömmar" - designad av Helena Sellergren, är först ut och kommer vara en levande kollektion som förändras i sin färgskala beroende på årstiderna - från ljust blå till mörk indigo. Helena Sellergren har naturen och poesin som inspirationskälla, eller ”naturens inre språk” som hon själv uttrycker det. Kollektionen känns lätt och fräsch och jag gillar uttrycket. Och jag ska absolut kika närmare på kollektionen nu när den kommer ut i Hemtex butiker under maj månad.




Cotton Stripe” heter Daniel Östmans kollektion och den byggs upp av en lekfull blandning av material, färger och ränder, på längden och tvären. För mig andas den verkligen sommar och jag kan se framför mig hur det vackert randiga vajar nytvättat på torkvidan i sommargrönskan.

Mer information om lanseringen av Hemtex och Design House Stockholm finner du här.


Detta inlägg är en annons i samarbete med Hemtex, via Tailsweep.